close
چت روم
برای درمان ریزش مو، غذاهای اصلی موهای تان را بشناسید

تبلیغات



برای درمان ریزش مو، غذاهای اصلی موهای تان را بشناسید

برای درمان ریزش مو، غذاهای اصلی موهای تان را بشناسید

ریزش روزانه بیش از ۱۰۰ تار موی سر دراثر شست‌ و شو و یا شانه زدن غیرطبیعی است که می‌توان با مصرف میوه، سبزیجات و مواد غذایی حاوی پروتئین، آهن، روی، امگا ۳، ویتامین C و بیوتین تا حدودی مانع ریزش آن شد.

برای درمان ریزش مو، غذاهای اصلی موهای تان را بشناسید

تقویت و درمان ریزش مو با چند ماده خوراکی

 مواد غذایی که انسان مصرف می‌کند به تقویت فولیکول مو کمک می‌کند. البته برای داشتن موهای قوی و سالم به کارهایی بیش از مراقبت از مواد غذایی که مصرف می‌کنیم نیاز است.برای مثال سیگار کشیدن، به هم خوردن توازن هورمونی و نداشتن خواب کافی بر سلامت مو نیز تاثیر دارد که با رعایت یک رژیم غذایی سالم مملو از سبزیجات و میوه می‌توان روند ریزش مو را کاهش داد.  مواد مغذی که برای جلوگیری از ریزش مو و یا به حداقل رساندن آن در این گزارش آمده است به شرح زیر است:

 

تقویت و درمان ریزش مو با آهن

آهن یک ماده معدنی ضروری است که در منابع غذایی حیوانی و منابع غذایی گیاهی وجود دارد.جگر، گوشت گوساله،ماهی، سبزیجات، غلات غنی شده، لوبیا، و تخم کدو حلوایی از منابع خوب آهن در رژیم غذایی هستند. زنان گیاهخوار ممکن است بیش از سایرین به فقر آهن مبتلاباشند.

 

تقویت و درمان ریزش مو پروتئین

مصرف پروتئین کافی می‌تواند آمینو اسیدهای لازم را برای تقویت مو تامین کند، بنابراین گنجاندن پروتئین در رژیم غذایی برای داشتن موهای قوی لازم است. کمبود پروتئین می‌تواند سبب ریزش مو شود و غذاهای دریایی، گوشت مرغ، شیر، پنیر، ماست، تخم مرغ، لوبیا،سویا و گوشت گاو بدون چربی از منابع خوب پروتئین هستند. گیاهخواران می‌توانند پروتئین را از منابع غیر حیوانی مانند تمپه (یکی از فراورده‌های سویا)،توفو (از فراورده‌های سویا)، نان گندم سبوس دار، کره بادام زمینی، برنج قهوه‌ای، عدس، کوینولا (نوعی غلات)، آجیل، کلم بروکلی، سیب زمینی، و غیره دریافت کنند.

 

تقویت و درمان رزیش مو با ویتامین C

خوراکی‌های حاوی ویتامین C موجب جذب خوب آهن می‌شوند. سعی کنید که منابع آهن را همزمان با یک منبع ویتامین C مصرف کنید.منابع خوب ویتامین C شامل مرکبات، سبزیجات برگ سبز، سالاد، سیب زمینی پخته، گوجه فرنگی است.

 

تقویت و درمان ریزش مو با اسیدهای چرب امگا ۳

این چربی می‌تواند در حفظ سلامت، پیشگیری از ریزش، خشک شدن و شکنندگی مو کمک کند.منابع خوب امگا ۳ شامل ماهی تن، سالمون، ماهی خال مخالی و گردو می‌شود.

 

تقویت و درمان ریزش مو با بیوتین

بیوتین یکی از ویتامین‌های گروه B بوده که برای تقویت مو حائز اهمیت است. منابع خوب بیوتین عبارتند از مخمر آبجو، بلغور گندم، عدس، دانه آفتابگردان، سویا، و گردو است.

 

تقویت و درمان ریزش مو با روی

روی نیز از دیگر ویتامین‌های مهم برای تغذیه مو است. صدف، گوشت بدون چربی گاو، کره بادام زمینی، بوقلمون، و تخم کدو حلوایی از منابع خوب روی هستند.


>> مجله اینترنتی آیسان

نظرت در مورد این مطالب چیه؟

  1. سیستم انتقال مطالب و ارسال نظر
    سیستم انتقال مطالب و ارسال نظر راه اندازی شد!

    با استفاده از این سیستم شما می توانید مطالب دیگر سایت ها را فقط با یک کلیک و به صورت کاملا خودکار به سایت خود منتقل کنید.

    از دیگر قابلیت های این سیستم ارسال نظر گروهی است و شما می توانید با یک کلیک نظر خود را به هزاران بلاگ ارسال کنید!

    فقط کافیست یک بار امتحان کنید. برای ورود به سایت بر روی گزینه [ وبسایت ] کلیک کنید.

    http://ba-everything.ir/?p=19708
  2. سیستم انتقال مطالب و ارسال نظر
    سیستم انتقال مطالب و ارسال نظر راه اندازی شد!

    با استفاده از این سیستم شما می توانید مطالب دیگر سایت ها را فقط با یک کلیک و به صورت کاملا خودکار به سایت خود منتقل کنید.

    از دیگر قابلیت های این سیستم ارسال نظر گروهی است و شما می توانید با یک کلیک نظر خود را به هزاران بلاگ ارسال کنید!

    فقط کافیست یک بار امتحان کنید. برای ورود به سایت بر روی گزینه [ وبسایت ] کلیک کنید.

    http://ba-everything.ir/?p=19708

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

کلیه حقوق این سایت متعلق به پورتال آیسان می باشد و استفاده از مطالب با ذکر نام مجله اینترنتی آیسان بلامانع است

www.aysan.rozblog.com  مجله اینترنتی آیسان / پورتال تفریحی و سبک زندگی  www.aysan.rzb.ir

skinak.ir